Maailma Ylösalaisin

Se tuntui aluksi hullunkuriselta. Ihan kuin päässä kohisisi ja olisi poskiontelutulehdus vaivana. Meinaan kun maailma kääntyy ylösalaisin jolloin ollaan siis väärinpäin. Käsien kuuluisi olla jalkoina ja jalat jossain kohti kattoa. Pääkin kohti lattiaa. Mun kärrynpyörille on aina naureskeltu ja käsilläseisomiseenkin pääseminen vaati rohkeutta uskaltaa suoristaa jalat ja luottaa. Alkuun tein siis ponnistuyritykset seinää vasten väärin; koukkujaloilla. Mikko on aina sellainen selvittäjä luonne. Se käskee mun aina lukemaan käyttöohjeet ennen kun toimin. No niin käski tässäkin asiassa. Etsin siis Youtubesta videon joka selvitti jo aika paljon.

Seinään ponnistaminen onkin melko helppoa kun hahmottaa oikean tekniikan jolla sinne pääsee. Käsien ja olkapäiden tuki on ihan huippumerkityksellinen ja kropan on oltava todella tiukkana liikkeessä jottei se pääse hajoamaan. Katse kannattaa pitää eteenpäin. Kun käsilläseisonta alkaa luonnistumaan, voisi olla punnerrusten opettelun aika. Laitoin pään alle kolmekin tyynyä (abstyynyt alkuun ja harjoittelin ihan pienellä liikkeellä alkuun luottamaan olkapäihini ja punnertamaan päätä alas ja ylös. Tyynyt vaihtui kahteen ja pyrin joka kerta hipaisemaan tyynyä ala-asennossa. Seuraavaksi olisi vauhdinoton aika, jolloin otan kropalla vauhtia punnerruksiin. Itsellä kokeiluvaiheessa. Jalat ei kovin terävästi sitä vauhtia anna ja siihen se tyssääkin.:D

käsilläseisonta
Näin suoraksi kun vielä pääsis!

Seuraavaksi pari tutorialvideota punnerruksiin ja käsilläseisontaan ilman tukea.

Käsillä seisominen ilman seinän tukea, saati niillä kävely tuntuu itselle aika kaukaiselta ja hurjalta jutulta. Kokeilin viime viikolla päällä seisomista ilman seinän tukea, ja kierähdin sieltä mukavasti nurin.:D Mutta joo, täytyy kai se ehkä joskus oppia.

Olin lauantaina eräässä voimakoulutuksessa. Innostuin taas omien voimatasojen kehittämisestä. Kreatiinin käytön aloitin eilen pitkästä aikaa. Penkissä olen iloinen jo 50 kilon ennätyksestäni jolla pääsen vielä tässä vaiheessa 4 puhtaaseen toistoon (viides avustettuna). Nojoo, vielä melko pienillä mennään jos lähdetään nyt vertailemaan, mutta itselleni tämä on jo hyvä suoritus. Eiköhän se oma paino sieltä vielä mene. Voimakausi siis voisi olla tämänhetkinen nimeltään, ja toki ylläpidän myös muita ominaisuuksia. Toki Crossfitin On Ramp lähestyy (enää viikko) ja silloin katsotaan miten omat treenit sinne solutan. Jännitys kasvaa.:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *